Lol Sezon 6 Kabiliyetler ve Özellikleri
League Of Legends Sezon 6 Kabiliyetler(Masteries)
Sezon 6 nın nişancıların sezonu olacağı artık hemen hemen kesin. Bunun yanında sezon öncesi yama olan 5.22 yaması ile gelen değişiklikler, özellikle de orta koridor şampiyonlarını ve eşyalarını büyük ölçüde güçsüzleştirmişti. Tüm bunların yanı sıra, mana iksirinin oyundan kaldırılması da orta koridor şampiyonlarını olumsuz etkilemişti. Gelen bu olumsuz değişikliklerin yanı sıra, neredeyse sık kullanılan tüm büyücü eşyalarının da fiyatının arttığını belirtelim. Hal böyle iken, bence orta koridor şampiyonlarının yeni sezon öncesi en büyük avantajı güncellenen kabiliyetler ve yeni gelen Anahtar Kabiliyetler oldu.
Her şeyden önce hangi kabiliyet ağaçlarını kullanacağımıza bir göz atalım. Çok istisnai durumlar dışında, büyücü şampiyonların kullanması gereken kabiliyet ağaçları Hırs ve Maharet. Normal bir büyücü orta koridor şampiyonunun Hırs ağacına 18, Maharet ağacına 12 puan vereceğini söyleyebiliriz. İstisnai durumlarda ise mantıklı olan seçim Maharet ağacına 18 puan, Hırs ağacına ise 12 puan ayırmak gibi gözüküyor. Maharet ağacının bazı şampiyonlarda bu kadar çok önce çıkmasının nedeni ise, Hırs ağacından çok daha fazla yararlı kabiliyet sunması. Bunların arasında en önemlilerinin mana yenilenmesi kabiliyeti ve bekleme süresi sınırını %5 arttıran kabiliyet olduğunu da belirtelim.Öncelikle, bu kabiliyet ağaçlarında kullanacağımız kabiliyetleri inceleyelim, ardından her orta koridor şampiyonunun sahip olması gereken üç adet büyücü için düzenlenen kabiliyet ağacı örneğini açıklayalım.League Of Legends KABİLİYETLER VE ÖZELLİKLERİ
Hırs Ağacı
Büyücülük: +%2,0 Yetenek ve Büyü hasarı artışı
İki Ucu Keskin Kılıç: Yakın Dövüş-Verdiğin hasarı %3, aldığın hasarı %1.5 arttırır. Menzilli-Aldığın ve verdiğin hasarı %2 arttırır.
Ziyafet: Birim katletmek 20 can yeniler (20 saniye bekleme süresi).
Doğuştan Yetenekli: 18. seviyede +10 Saldırı Gücü ve +15 Yetenek Gücü (seviye başına 0,55 Saldırı gücü ve 0,83 Yetenek Gücü)
Vampirlik: +%0,4 Can çalma ve emme
Kelle Avcısı: Katlettiğin her ayrı rakip şampiyon başına %1 fazladan hasar verirsin.
Gaddar: Hareketi kısıtlanmış (yavaşlatma, sersemletme, kapana kıstırma, kışkırtma, vs ile) hedeflere fazladan %2.5 hasar verirsin.
Sivri Zeka: +%1,4 Büyü nüfuzu
Ölümateşi Dokunuşu: Hasar veren yeteneklerin rakip şampiyonların 3 saniye içinde 6+İlave Saldırı Gücü değerinin %50si ve Yetenek Gücü değerinin %20 si kadar büyü hasarı almalarını sağlar (Alan etkili ve zamanla hasar veren yetenekler, bu hasarın yarısını 1.5 saniye içinde verir).
Maharet Ağacı
Yabani: Normal saldırılar ve tek hedefli büyüler minyonlara ve canavarlara 5 ilave hasar verir.
Zula: İksir, matara ve karışımların etki süresini %10 arttırır. Ayrıca iksirlerin yerini, tüketildiği anda 20
can ve 10 mana yenileyen peksimetler alır.
Suikastçı : Yakınında hiç bir takım arkadaşın yokken %1.5 daha fazla hasar vermeni sağlar (yeni)Büyücülük: +%2,0 Yetenek ve Büyü hasarı artışı
İki Ucu Keskin Kılıç: Yakın Dövüş-Verdiğin hasarı %3, aldığın hasarı %1.5 arttırır. Menzilli-Aldığın ve verdiğin hasarı %2 arttırır.
Ziyafet: Birim katletmek 20 can yeniler (20 saniye bekleme süresi).
Doğuştan Yetenekli: 18. seviyede +10 Saldırı Gücü ve +15 Yetenek Gücü (seviye başına 0,55 Saldırı gücü ve 0,83 Yetenek Gücü)
Vampirlik: +%0,4 Can çalma ve emme
Kelle Avcısı: Katlettiğin her ayrı rakip şampiyon başına %1 fazladan hasar verirsin.
Gaddar: Hareketi kısıtlanmış (yavaşlatma, sersemletme, kapana kıstırma, kışkırtma, vs ile) hedeflere fazladan %2.5 hasar verirsin.
Sivri Zeka: +%1,4 Büyü nüfuzu
Ölümateşi Dokunuşu: Hasar veren yeteneklerin rakip şampiyonların 3 saniye içinde 6+İlave Saldırı Gücü değerinin %50si ve Yetenek Gücü değerinin %20 si kadar büyü hasarı almalarını sağlar (Alan etkili ve zamanla hasar veren yetenekler, bu hasarın yarısını 1.5 saniye içinde verir).
Maharet Ağacı
Yabani: Normal saldırılar ve tek hedefli büyüler minyonlara ve canavarlara 5 ilave hasar verir.
Zula: İksir, matara ve karışımların etki süresini %10 arttırır. Ayrıca iksirlerin yerini, tüketildiği anda 20
can ve 10 mana yenileyen peksimetler alır.
Merhametsiz: Can değeri %4 ın altındaki şampiyonlara verilen hasarı %5 arttırır.
Meditasyon: 5 saniyede bir eksik mana miktarının %1.5 ini yeniler.
Tehlikeli Oyun: Şampiyon katletme ve asistlerde eksik Can ve Mana miktarının %5 ini yeniler.
İsabet: 3 + seviye başına 0,3 Zırh ve Büyü Nüfuzu kazandırır.
Zeka: Bekleme Süresinde Azalma sınırın %5 artar. Bekleme Süresinde %5 Azalma kazandırır.
Yıldırımların Efendisinin Hükmü : Bir şampiyona yaptığın 3.saldırı veya büyü bir yıldırım çaktırır.Yıldırımın Verdiği Hasar : Seviye başına +10 - İlave Saldırı Gücünün %30'u - Yetenek Gücünün %10'u
20 Saniye Bekleme Süresi
Yıldırımların Efendisi hakkında detaya girmek istiyorum ;
Özellikle şuan ki metada burst damage için birebir spell olan Yıldırım Efendisi belirli şampiyonlar için oldukça
muhteşem bir yetenek . Bu şampiyonlar ise ;
1) Rengar :
Rengar için neden muhteşem bir yetenek ?
Çünkü Rengar'ın Q skilli avantajı var
Q + Atak + Q (5 yük mevcutsa)
2)Vayne :
Vayne için neden muhteşem bir yetenek ?
Çünkü Vayne'in W skillinden gelen 3.vuruşu var ve bu 3.vuruşun üstüne yıldırım efendisinin hasarını eklersek oldukça yüksek bir damage ortaya çıkacaktır.
Atak+Atak+Q ( Değişik tarzdada olabilir)
3)Lucian :
Lucian için neden muhteşem bir yetenek ?
Çünkü Lucian'ın pasifi olan çift vuruş yıldırım ile birleşince bir hayli fazla damage vuruyor.
Q+Atak ( Tek atak var çünkü Lucian'ın pasifi 2 defa vuruyor)
4)Elise :
Elise için neden muhteşem bir yetenek ?
Çünkü Elise'ın bir çok yeteneği mevcut bu yeteneklerin kombosu ile oldukça büyük bir damage vuracaktır
İnsan iken : E + W + Q
Örümcek iken : E + Q + W
5)Fizz :
Fizz için neden muhteşem bir yetenek ?
Çünkü Fizz'in aşırı fazla vuran skilleri mevcut ama fed olmuş tankylerin üstünde daha fazla damage bırakmak için yıldırım efendisinin hükmü tercih edilebilir
R+E+Q tabii R yi atmadan önce W basmayı unutmayınız
Daha fazlasını bilgi edindikçe yazacağım
Bizi ilgilendiren kabiliyetlerin yukarıda açıklamasını yazdığımız kabiliyetler olduğunu belirtelim. Şimdi kabiliyet sayfalarını incelemeye başlayalım.
Standart Büyücü
Bu kabiliyet sayfasının her büyücünün kullanabileceği bir sayfa olduğunu ilk olarak belirtelim. Hırs ağacında 18 puan, Maharet ağacında 12 puan bulunan bu sayfanın en büyük özelliği ise Anahar Kabiliyet olarak seçilen Ölümateşi Dokunuşu.
Hırs ağacından seçtiğimiz kabiliyetler: Büyücülük, Ziyafet, Vampirlik, Kelle Avcısı, Sivri Zeka ve Ölümateşi Dokunuşu.Maharet ağacından seçtiğimiz kabiliyetler: Yabani, Zula, Merhametsiz, Tehlikeli Oyun.
- Ziyafet vs İki Ucu Keskin Kılıç
Ziyafet bize öldürdüğümüz her birim başına belirli bir miktarda can verirken, İki Ucu Keskin Kılıç ise daha fazla hasar vermemizi sağlıyor fakat aynı zamanda daha fazla hasar almamıza da neden oluyor. Burada yapılacak seçim bence takıma ve oyuncunun kendine olan güveni ile çok alakalı. Alınan can iksirinin peksimet olduğu göz önüne alındığında fazladan verilecek %2 lik hasar oldukça değerli olabilir.Ne var ki Ziyafet in verdiği öldürülen her birin başına 20 can ise, 20 saniye bekleme süresi olmasına rağmen koridor safhası uzun olan karşılaşmalarda oldukça yararlı olabilir. Burada yine oyuncunun öncelikleri ve eşleşmesi devreye giriyor. Eğer orta koridor eşleşmesinde üstünlük sağlayabileceğinizi düşünüyorsanız, İki Ucu Keskin Kılıç size çok daha fazla yarar sağlayacaktır. Eğer güvenli bir koridor safhası geçirmek ve dahası yaptığınız takaslardan sonra canınızı yenilemeye daha fazla önem veriyorsanız, Ziyafet seçimi daha akılcı bir seçim gibi duruyor.Şahsen ben Ziyafet i daha kullanışlı buluyorum. Özellikle de orta koridor şampiyonlarının koridorda takas yapmayı sevdiğini göz önüne alırsak, her 20 saniyede kazanacağınız fazladan 20 can, koridordaki sürekliliğinizi önemli ölçüde geliştirecektir.
- Kelle Avcısı vs Gaddar
Kelle Avcısı, öldürülen her şampiyon başına fazladan %1 hasar verme özelliği sunarken, Gaddar ise kitle kontrol yeteneklerine maruz kalmış şampiyonlara fazladan %2.5 hasar verme özelliği katıyor. Bu noktada, tıpkı Ziyafet-İki Ucu Keskin Kılıç çelişkisindeki gibi, oyuncunun karar verirken dikkate alması gereken şeyler seçmiş olduğu şampiyon ve takım kompozisyonu.
Şahsi favorim ise Kelle Avcısı. Bu seçimin oyuncunun oyun tarzına da çok fazla bağlı olduğunu söylememiz gerekir. Harita üzerinde gezmeyi ve diğer koridorlara baskın yapmayı seven oyuncuların seçmesi gereken kabiliyet kesinlikle Kelle Avcısı. Öte yandan kendinize güvenmiyorsanız, ya da yavaş bir oyun olacak gibi gözüküyorsa, Gaddar almak daha mantıklı zira kitle kontrolü olmayan bir takım kurmak neredeyse imkansız.Katarina, LeBlanc, Kassadin, Karthus gibi snowball şampiyonlarının favori seçimi olan Kelle Avcısı, oyun sonuna doğru şampiyonunuzun inanılmaz fazla hasar vurmasını sağlayabilir.
Şahsi favorim ise Kelle Avcısı. Bu seçimin oyuncunun oyun tarzına da çok fazla bağlı olduğunu söylememiz gerekir. Harita üzerinde gezmeyi ve diğer koridorlara baskın yapmayı seven oyuncuların seçmesi gereken kabiliyet kesinlikle Kelle Avcısı. Öte yandan kendinize güvenmiyorsanız, ya da yavaş bir oyun olacak gibi gözüküyorsa, Gaddar almak daha mantıklı zira kitle kontrolü olmayan bir takım kurmak neredeyse imkansız.Katarina, LeBlanc, Kassadin, Karthus gibi snowball şampiyonlarının favori seçimi olan Kelle Avcısı, oyun sonuna doğru şampiyonunuzun inanılmaz fazla hasar vurmasını sağlayabilir.
- Merhametsiz vs Meditasyon
Merhametsiz bizim canı %40ın altına inen şampiyonlara fazladan hasar vermemizi sağlarken, Meditasyon ise mana yenilenmesi sunuyor. Tıpkı diğer seçimler gibi, karşılaştırmada da şampiyonun öncelikleri dikkate alınmalı bana kalırsa. Merhametsiz seçmemin nedeni, sağladığı fazladan %5 hasar verme imkanının Kelle Avcısı kabiliyeti ile harika bir sinerji yakalaması.Öte yandan mana kullanımına bağımlı şampiyonlardan birisini seçtiyseniz, Meditasyon da hiç fena bir seçim değil. Merhametsiz takım savaşlarında kullanışlı olurken, Meditasyon sizin daha rahat bir koridor safhası geçirmenize yardımcı olacaktır. Fakat oyun ortasından itibaren şampiyonunuzun sürekli olarak mavi güçlendirme alacağı gerçeği, kabiliyet olarak Merhametsiz seçmeniz için bir başka neden. Maça girdiğiniz rün sayfasının çeşidi de, bu seçimde önem taşıyor.
Bekleme Süresi odaklı büyücü
Bu kabiliyet sayfasında odak noktamız bekleme süresi sınırını arttırmak ve Maharet ağacını etkili bir şekilde kullanmak. Hırs ağacında 12 puan bulunurken Maharet ağacında 18 puan bulunuyor. Sayfadaki en önemli kabiliyet Zeka, Anahtar Kabiliyet seçimimiz ise Yıldırımların Efendisi nin Hükmü. Bu kabiliyet sayfasında iki önemli nokta daha bulunmakta. Birincisi Hırs ağacından seçilen Doğuştan Yetenekli. Maharet ağacına verdiğimiz 18 puan yüzünden Vampirlik yerine seçtiğimiz Doğuştan Yetenekli, bize 18. seviyede fazladan 15 Yetenek Gücü sağlıyor ve Maharet ağacına verdiğimiz önemin yarattığı yoksunluğu bir şekilde kapatıyor. Diğer nokta ise Gaddar yerine Kelle Avcısı nı seçmemiz. Bekleme süresindeki azalmanın bize yarattığı yetenek spamlama özelliği ile daha kolay snowball olabileceğimiz için Kelle Avcısı mantıklı seçenek olarak gözüküyor.
Bekleme Süresi odaklı büyücü
Bu kabiliyet sayfasında odak noktamız bekleme süresi sınırını arttırmak ve Maharet ağacını etkili bir şekilde kullanmak. Hırs ağacında 12 puan bulunurken Maharet ağacında 18 puan bulunuyor. Sayfadaki en önemli kabiliyet Zeka, Anahtar Kabiliyet seçimimiz ise Yıldırımların Efendisi nin Hükmü. Bu kabiliyet sayfasında iki önemli nokta daha bulunmakta. Birincisi Hırs ağacından seçilen Doğuştan Yetenekli. Maharet ağacına verdiğimiz 18 puan yüzünden Vampirlik yerine seçtiğimiz Doğuştan Yetenekli, bize 18. seviyede fazladan 15 Yetenek Gücü sağlıyor ve Maharet ağacına verdiğimiz önemin yarattığı yoksunluğu bir şekilde kapatıyor. Diğer nokta ise Gaddar yerine Kelle Avcısı nı seçmemiz. Bekleme süresindeki azalmanın bize yarattığı yetenek spamlama özelliği ile daha kolay snowball olabileceğimiz için Kelle Avcısı mantıklı seçenek olarak gözüküyor.
YORUM YAPMAYI UNUTMAYIN Metin2 Blogu.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder